Exchange Online

Den bästa e-post lösningen i molnet

Microsoft Exchange Online levererar Microsoft Exchange Server-funktioner som en molnbaserad tjänst. Den ger användare enkel tillgång till e-post, kalendrar, kontakter, etc.

Varför välja Exchange Online?

Microsoft Exchange Online är en meddelandelösning som levererar Microsoft Exchange Server som en molnbaserad tjänst. Det ger användare tillgång till e-post, kalender, kontakter och uppgifter från datorer, webben och mobila enheter. Organisationer som prenumererar på Exchange Online behåller kontrollen över meddelandetjänsterna. Lösningen finns i Microsofts datacentra och är tillgängliga för användare på ett brett utbud av enheter.

Åtkomst från
var som helst

Enkel åtkomst till e-post är avgörande för att förbättra försäljning, produktivitet och kundengagemang.

Tillförlitlighet
och tillgänglighet

Microsoft hanterar flera datacenter över hela världen och migrerar sömlöst din e-post till ett annat datacenter vid behov.

Enkel
inloggning

Enkel identitet för åtkomst till lokala applikationer och Exchange Online, så att du inte behöver hantera ytterligare lösenord.

Stora brevlådor och e-postmeddelanden

50 GB brevlådor; 150 GB arkiv; 150 MB e-poststorlekar. Användare kommer aldrig att behöva oroa sig för störrelsen på brevlådan.

Funktioner och fördelar

En enkel och bekant användarupplevelse

Förvänta dig ett bekant användargränssnitt i Microsoft Outlook, Outlook Web App och Outlook Office Mobile. Oavsett enhet eller plats kommer användarna att ha samma upplevelse. Ofta är användarna redan bekanta med alternativ och verktyg från tidigare erfarenhet med liknande Microsoft-produkter, så att produktiviteten förblir den samma även när det släpps nya versioner.
Enkel åtkomst till e-post från var som helst är avgörande för att förbättra försäljning, produktivitet och kundengagemang.

Många inbyggda funktioner

Microsoft Outlook och Exchange-relaterade produkter och tjänster erbjuder ett brett utbud av funktionalitet, från konsoliderad kommunikation till dokumentsamarbete, röstbrevlåda, e-post, kontaktdata, Internet-baserade röstsamtal, närvaro och schemaläggning, video, ljud och webbkonferenser, information om organisationsstrukturen , mötesfaciliteter och lagring av dokument, delning av dokument, uppgiftslistor med påminnelser och kategorier. En effektiv och pålitlig e-postlösning är avgörande för att din organisation ska fungera smidigt.

Maximal integritet
och kontroll på dina data

Exchange Online följer Microsofts sekretessriktlinjer, som skapades för att ge kunderna ökad kontroll över deras data och information. Microsofts säkerhetsfunktioner som kryptering, digitala signaturer, policybaserad e-posthantering och Digital Rights Management ger maximal integritet och kontroll på dina data, samt skydd mot dataförlust och datastöld. Exchange Online har alltid automatiskt skydd aktiverat.

Pålitlighet i världsklass

Med Exchange Online får du ett SLA avtal som säkrer 99,9% uppetid; Exchange Server erbjuder hög tillförlitlighet och säkerhet. Microsoft Exchange Online designades för organisationer som vill ha alla fördelarna med molnbaserad e-post, säkerhet, kalender +mer. En av de största fördelarna med Microsoft Exchange Server är att den är konsistent. Exchange Server och Outlook upprätthåller användarupplevelsen trots att de har nya funktioner vid varje uppdatering.
Kryptering på alla nivå
Exchange Online krypterar all kommunikation som går till och från e-post klienten. Oavsett om du använder Android, Apple, Outlook, Windows, Mac eller en webbläsare.
Automatiskt underhåll och uppdateringar
Exchange Online är den snabbast utvecklade e-postlösningen på marknaden. Microsoft tillhandahåller automatiskt säkerhetsuppdateringar och andra produktförbättringar. Automatiserade uppdateringar innebär mindre tid för underhåll och ger ökad tillgänglighet och säkerhet för dina data och användare.

Mer information om Exchange Online:

Vanliga frågor

Hur mycket kostar
implementeringen av Exchange Online?

Installationen av systemet ingår i servicekostnaden. Andra kostnader som konfiguration, personalutbildning, datamigrering, anpassning och utveckling kommer att variera beroende på storleken på implementeringen och användningen av systemet.
Kontakta oss här för en mer detaljerad offert.

Hur lång tid tar det att genomföra implementeringen av Exchange Online?

Implementeringar med standardmoduler kan ta någonstans mellan 1 till 4 veckor, detta kommer att variera beroende på typ av verksamhet och organisation. En annan betydelsefull del av implementeringen är anpassningen till ditt företag; – denna delen av uppskattningen vill bero på de ändringar och anpassningar du önskar.

Kan Exchange Online integreras
med andra system och lösningar?

Ja, i vår live-demo kan du testa Exchange Online och utvärdera kapaciteten till lösningen. Vårt utvecklingsteam har redan gjort anslutningar till välkända system som Sage, Odoo, Amazon, EBay, WooCommerce, PayPal, QuickBooks, MailChimp,
och många fler.

Kan jag komma åt Exchange Online från en mobil när jag inte är på kontoret?

Ja, med Outlook appen får du en säker och krypterad åtkomst till alla funktioner i systemet; inställningar, epost, kontakter, filer, +mer, så att du kan hålla koll på företagets kommunikationen när du är utanför kontoret. Outlook appen är tillgängligt på alla plattformar.

Om Eazy-Office

Vi hjälper företag genom att underlätta tillgång till professionella webblösningar och tjänster. Säker integration med skräddarsydd konsultverksamhet; vi täcker alla steg från utvärdering till implementering. Vi samarbetar nära med våra kunder och säkerställer att den mest optimala lösningen väljs.

Lars J. Croff
VD och grundare av
Eazy-Office.com

Hur vi hjälper
ditt företag?

Vår trestegs Exchange Online konsultprocess:

Våra priser

EXCHANGE ONLINE

INTEGRATIONSTJÄNST
kr 990 Per timme (exkl. moms)
  • Vi föreslår en Exchange Online-konfiguration
  • Vi implementerar Exchange Online-konfigurationen
  • Vi introducerar Exchange Online-lösningen
  • Minsta köp är 10 timmar till kr 990 /per timma (kr 9.900).

EXCHANGE ONLINE

SUPPORT- & UNDERHÅLLSTJÄNST
kr 8.990 Per månad (exkl. moms)
  • Telefon och e-post support
  • Fjärrhjälp (med TeamViewer)
  • Svarstid: 2 till 4 timmar
  • Om support behövs utanför tiden* kostar det kr 990 /per timma.
08:00-17:00

Har du frågor?

Ring oss på 0764-668 600